Utama > fikrah > PILIHANRAYA DAN PERJUANGAN POLITIK ISLAM

PILIHANRAYA DAN PERJUANGAN POLITIK ISLAM

Bahang pilihanraya ke 12 semakin hari semakin panas. Kebanyakan parti menangguhkan atau melewatkan tarikh mesyuarat agong bagi menumpukan perhatian kepada pilihanraya dan mengelakkan perpecahan dalam parti yang akan menjejaskan pencapaian dalam piliha nraya. Ini menguatkan ramalan bahawa tarikh pilihanraya menjadi semakin hampir.

Bulan Ogos atau sebelum April tahun depan. Saya tidak bermaksud (dalam tulisan ini) untuk membuat ramalan tentang tarikh pilihanraya. Saya juga tidak menjangkakan perubahan ketara yang melibatkan status quo akan berlaku pada pilihanraya kali ini. Sebaliknya apa yang ingin saya ketengahkan di sini ialah dari segi bentuk hubungan demokrasi Malaysia dengan perjuangan politik Islam.

Semua orang aliran Islam setuju bahawa acuan politk Malaysia bukan acuan Islam, ia lebih bersifat sekular walaupun Islam dicatat sebagai agama rasmi negara dalam perlembagaan. Pengisytiharan yang dibuat oleh Dr. Mahahtir bahawa Malaysia Negara Islam satu masa dulu tidak mengubah hakikat acuannya yang sekular, walaupun ia diiktiraf sebagai satu sikap yang berani dan mempunyai impak positif dari setengah segi.

Menjadikan Malaysia sebagai Negara Islam bukan sahaja membawa implikasi merungkai aspek-aspek berkaitan perundangan, hubungan antara mahkamah syariah dan mahkamah sivil, tetapi juga akan menyentuh aspek-aspek berkaitan kontrak sosial, falsafah Negara (nilai yang saidah) dan juga dasar hubungan antarabangsa. Ia akan membawa risiko perubahan kepada gaya hidup yang ada hari ini daripada liberal kepada iltizam. Oleh itu bercakap tentang Negara Islam harus mencakupi persiapan umat yang menyeluruh dari segi pendidikan, sosial, ekonomi dan juga politik, disamping mengambil kira suasana antarabangsa yang didominasi oleh demokrasi sekular.

Pengisytiaharan Mahathir itu walaubagaimana pun mencetuskan satu persolan yang lebih kritikal kepada puak-puak Islam. Apakah model Islam yang lebih baik atau lebih diterima daripada model yang ada ini? Mungkin mereka belum cukup sedia untuk menjawabnya

Ya, menegakkan sistem politik Islam adalah satu tuntutan agama dan ia menjadi cita-cita setiap muslim yang mempunyai iman yang sahih. Tidak ada pertikaian dalam masalah itu. Pengalaman yang lampau dan tekanan kempen anti keganasan oleh Amerika juga telah menyakinkan kepimpinan harakah Islamiah bahawa jalan yang terbaik untuk sampai kepada matlamat ialah jalan damai atau dengan erti kata lain pilihan untuk kembali kepada kuasa rakyat melalui pilihanraya.

Namun iman dan kepercayaan satu yang lain manakalan realiti satu yang lain. Mufaraqah (jurang) ini harus difaham betul-betul oleh mereka yang berjuang. Saya tidak bermaksud mempertikai apa-apa yang diusahakan selama ini, cuma sekadar mahu mencari rasional bagaiamana isu perjuangan politik Islam/Negara Islam dapat diterjemah melalui saluran pilihanraya.

Dalam konteks masyarakat majmuk seperti di Malaysia, isu cabaran yang paling kritikal ialah persoalan berkaitan dengan kontrak sosial dan integrasi nasional. Disamping tawaran gaya hidup berasas sekular yang lebih liberal dan bebas berbanding Islam.

Jadi adakah Negara Islam akan menjadi pilihan masyarakat samada Islam mahupun yang bukan Islam? Bolehkah kita menang 2/3 parlimen? Kalau kita memenangi 2/3 kerusi parliman dengan cara pakatan politik tertentu, bolehkah kita mengubah semua itu ke arah apa yang kita kehendaki? Lebih dari itu ialah adakah rakyat akan menerima perubahan jika menyentuh kehidupan peribadi masing-masing? Dan persoalan penting juga adakah masyarakat antarbangsa akan membenarkan perubahan ini berlaku dalam konteks demokrasi di Malaysia?.

Mengetahui jawapan kepada persoalan ini akan menyingkap persoalan tabiat hubungan sistem pilihanraya dengan perjuangan politik Islam di Malaysia. Kita tentu faham bahawa persoalan politk Islam lebih komplikated daripada semata-mata menang pilihan raya.. Ternyata walaupun pilihan raya merupakan jalan yang selamat pada lahirnya, namun masih terlalu banyak cabaran yang perlu diatasi.

Cabaran pertama; cabaran untuk menang?

  1. Puak-puak Islam harus menyelesaikan masalah kontradik antara isu Negara Islam yang lebih bersifat ideologi dengan tututan kempen politik yang lebih bersifat pragmatik dan terpaksa akur dengan kehendak pengundi. Dalam keadaan masyarakat yang jahil dan hanyut, konsisten dengan isu Negara Islam mungkin menjadi pilihan yang tidak popular dan mengakibatkan kekalahan dalam pilihanraya. Jika tidak peka ia akan menyebabkan parti yang memperjuangkan Negara Islam akan berganjak sedikit demi sedikit mengikut rentak pengundi dan menjadi lebih liberal

  2. Puak-puak Islam juga harus membuat rumusan yang munasabah dan mampu mengemukakan pakej yang lebih menarik berdasarkan Islam yang menyentuh persoalan pokok dalam kontrak sosial dan juga menjawab masalah berkaitan integrasi nasional termasuk implikasi semua itu terhadap dasar pendidikan, ekonomi dan juga politik yang boleh diterima oleh semua kaum.

Cabaran kedua; apakah bentuk/pakej kemenagan yang meyakinkan bahawa ia pilihan yang boleh mentahkikkan hadaf?

  1. Tidak ada satu parti boleh menang sendirian. Oleh itu mana-mana parti yang mahu menang mesti bertahaluf/berkerjasama dengan parti-parti lain. Cabarannya di sini ialah dalam usaha mendapatkan rakan tahaluf yang boleh menerima konsep Negara Islam yang dikemukakan dan kumpulah Islam memiliki kuasa mejoriti kukuh dalam tahaluf tersebut. Jika tidak tahaluf itu tidak akan meyakinkan pengundi yang ia akan berjaya merealisasikan hadaf, tetapi sebaliknya akan mengundang huru-hara dan akibat yang lebih buruk.

  2. Seperti dijelaskan pada perenggan-perenggan lalu bahawa menegakkan politik Islam bukan sahaja melibatkan perubahan undang-undang tetapi juga memerlukan dokongan masyarakat. Islam adalah agama akidah dan ia tidak mungkin dapat ditegak dengan pakasaan. Oleh itu faktor iman masyarakat Islam juga harus diberi pertimbanagn yang sewajarnya, supaya tidak berlaku orang Islam sendiri yang menolak Negara Islam.

Dan cabaran ketiga; adakah persekitaran antara bangsa akan mengizinkan kita menang dan mentahkik hadaf kita secara demokratik?

    Berdasarkan pengalaman penglibatan politik Islam dalam sistem politk di mana-mana Negara Islam diseluruh dunia menyaksikan campurtangan luar yang sangat ketara. Mereka dengan apa cara akan berkerjasama dengan badan-badan sekular yang ada sama ada ianya parti yang memerintah atau NGO akan menghalang daripada tertubuhnya sebuah Negara Islam yang sebenar. Boleh berlaku parti yang memiliki latar belakang sejarah Islam tampil memegang tumpuk kekuasaan namun akan dilingkungi dengan berbagai halangan, tekanan, pra-syarat yang tidak memungkinkan ia sampai kepada objektif. Biasanya mereka akan berdepan dengan dua pilihan; bergabung dengan masyarakat antarabangsa atau menghadapi risiko sekatan dan tekanan. Ini pun satu cabaran yang perlu difahami dengan wajar.

Kesimpulan

  1. Dalam realiti yang ada pada hari ini puak-puak Islam harus tidak terlalu tinggi dalam meletakkan objektif dalam penglibatan pilihan raya. Cukup pada kadar memastikan penglibatan dalam perlimen untuk memainkan peranan chek n ballance disamping menyampaikan fikrah dan idea-idea Islam kepada kelompok elit politik dan juga masyarakat umum. Tumpuan patut diberikan kepada usaha berdakwah dan mendidik masyarakat supaya menerima Islam dan bersedia melaksanakan sistem Islam dalam kehidupan mereka.

  2. Huraian-huraian di atas meyakinkan kita kepada lemahnya kefahaman mereka yang berpegang kepada perubahan dari atas. Yakni bila kita berkuasa kita boleh ubah segala-galanya. Dan mentarjih pandangan perubahan dari bawah, yakni penglibatan politik pilihan raya perlu kepada muqaddimah yang sesuai, yakni fasa dakwah, tarbiyah dan kerja-kerja sosial yang meluas. Fasa persediaan ini penting supaya masyarakat menyokong projek Islam apabila sampai ke tampuk kuasa.

  3. Pejuang politik Islam harus memiliki kefahaman yang mantap, stamina yang panjang, dan pengikut yang wa’i supaya mereka tidak terdedah kepada masalah hilang punca sehingga mengubah khitab siasi daripada Islam kepada demokrasi dan sebagainya.

Kita mungkin berhadapan dengan kesukaran, penyelewengan pilihan raya, ketidakadilan, sekatan dan berbagai kepayahan lagi, namun jangan sekali-kali kita beralih daripada pejuang Islam kepada pejuang demokrasi. Itu akan mengelirukan. Kita boleh tuntut pembaikan itu dan ini namun khitab/pengucapan kita hendaklah terus Islam.

Kategori:fikrah
  1. WHere_is_gaza?
    Jun 28, 2007 at 6:31 pm

    Salam saya kira ini satu ulasan yg agak matang..walaubagaimanapun di sini saya ada sedikit pandangan berkenaan sistem demokrasi…kalau nak ikutkan demokrasi yang berasal dari Greece bukanlah sistem yg diamalkan oleh Rasullullah s.a.w kerana sistem islam mengamalkan sistem khilafah…sistem demokrasi adalah sistem yg diasaskan yunani, namun pada zama Rasulullah yg sudah ada Rom & Athens, Rasullullah tidak menggunakan sistem sebegitu, sebab sistem demokrasi kalau xsilap saya ialah kuasa manusia majoriti yg menentukan perlembagaan & prinsip sume…kalau sistem khalifah sistem baiah dan sistem syura/perbincangan tetapi kuasa mutlak pada khalifah, khalifah yang adil lagi saksama akan membuat pertimbangan yg bijak. Kalau mengikut orientalis mereka menganggap sistem khalifah islam sebagai sistem dictatorship cuma yg bezanya dictatorship kita bukanlah yg menindas bahkan kita menjaga sume hak rakyat…namun bila mana kita masih terperangkap dalam sistem demokrasi tidakkah kita masih tidak berjaya melaksanakan islam yang sebenarnya….apakah pandangan ustaz?

  2. Abdullah Zaik
    Julai 2, 2007 at 6:20 am

    Waalaikumussalam, Terimakasih..saudara/i yang memberi input.
    Anda boleh membaca lebih panjang pandangan saya mengenai demokrasi dalam ucapan dasar Presiden ISMA 07. (lihat http://www.ismaweb.net atau di sini).
    Secara ilmiah memang banyak persoalan yang timbul sekitar sistem demokrasi terutamanya dari segi sumber keabsahan atau syar’iyyah hukum/satu-satu keputusan yang tidak jelas. Tidak ada talazum (kaitan mesti) antara kebenaran dan keputusan yang dibuat melalui majotiri dalam sistem demokrasi, maksudnya tidak semestinya yang dipersetujui oleh majoriti itu satu kebenaran. Melalui demokrasi pun boleh berlaku diktatorship.
    Dalam sistem syura Islam keabsahan dan syariyyah daripada Allah (syariat) dan ijtihad ahlul halli wal akdi (dalam hal yang tidak ada nas/maslahah umum) berlegar dalam lingkungan panduan syarak (kemungkinan benar yang lebih tinggi).Dalam sistem khilafah yang sebenar tidak ada diktatorship, kalau berlaku dia adalah penyelewengan dari landasan yang asal.
    Sistem khalifah dikawal oleh agama, khalifah wajib bersyura dan mekanisma syura itu boleh dikembangkan bagi memastikan penyelewengan tidak berlaku/berulang. Khalifah bukan orang agama yang diberi kuasa Tuhan seperti yang berlaku dalam kristian. Memahami pengaruh Din dalam politik Islam berbeza dengan pegaruh gereja dalam kristian. Ini yang mencorak pandangan oreantalis.
    wallahu aklam

  3. a_kun
    Julai 27, 2007 at 11:07 am

    asm wrh wbt,

    ana just nak komen sedikit daripada komentar akh/ukht where is gaza.. Dr Kalim Siddiqui, salah seorang yg menubuhkan Muslim Parliament of Britain telah berkata, Islam tidak akan menang melalui proses demokrasi. Islam hanya akan menang melalui satu proses revolusi dengan menjatuhkan kerajaan, seperti yang telah dilakukan oleh Khomenei di Iran.

    Namun, beliau berkata demikian kerana tidak mengambilkira perihal tarbiyyah. Ini disebabkan jika ingin memenangi pilihanraya, maka ia memerlukan ramai org yg faham dengan jelas dan bersemangat membawa fikrah itu, dan ini hanya boleh dibawa melalui tarbiyah. Buat masa ini, parti AK di Turki dan PKS di Indonesia telah pun menunjukkan jalan kepada kita bagaimana ini boleh dicapai, insyaAllah.

    Di dalam sirah nabi juga ada menyebutkan saat-saat di mana peraturan dan undang-undang jahiliyah digunakan untuk kebaikan Islam. Ketika Saad bin Ubadah ditangkap selepas Peristiwa Baiah Aqabah, beliau telah mengambil peluang utk memanggil org yg di bawah jagaannya agar dapat membebaskan dirinya. Ini adalah sistem arab jahiliyyah, namun ia digunakan untuk kebaikan Islam.

    kemudian jika mengambil kira keadaan madinah ketika itu, yg tidak ada pemimpin, tidak ada kerajaan dan tidak ada sistem, maka dengan mudah Rasulullah mensibghah keadaan madinah dengan celupan islam daripada pemerintahan, pertahanan, undang-undang fiqh, keluarga, ekonomi dengan SISTEM Islam. adakah kita boleh melakukan perkara yang sama di Malaysia yang mempunyai demografi yg berbilang kaum, berbilang agama? mungkin kita boleh melakukannya, namun ia memerlukan masa yang lama dan tidak mungkin boleh dicapai dalam masa 10-20 tahun, apatah lagi melalui cara revolusi. sedangkan Hamas yang menang secara demokrasi di Palestin pun tidak diiktiraf oleh Amerika dan sekutu-sekutunya, apatah lagi jika kita cuba merampas malaysia secara revolusi.

    kesimpulannya, kita perlulah kembali kepada titik yg asas, iaitu tarbiyyah. Bak kata Mustafa Masyhur, “Tarbiyyah bukanlah segala-galanya, tetapi tanpa tarbiyah segala-galanya tidak akan boleh tercapai”. Kita perlulah meneliti kembali jalan tarbiyah kita, adakah kita masih berpegang kepada 3 hatmiyyah tarbiyah, ataupun kita hanya syok sendiri.

    wallahua’lam

  4. Azman
    Ogos 13, 2007 at 8:30 am

    Di dalam Perlembagaan Malaysia (Perkara 3) diperuntukkan bahawa “Islam is the religion of the Federation” atau dalam Bahasa Melayu nya “Islam adalah Agama Persekutuan” dan bukannya “Islam is the Official Religion of the Federation” atau “Islam adalah Agama Rasmi Persekutuan” seperti yang disebut dalam tulisan Ustaz.

    Dalam konteks ini, saya berpandangan kita seharusnya menafikan kenyataan yang mengatakan Islam sebagai Agama Rasmi. Secara mukhalafah, kalau Islam hanya satu agama rasmi maka agama-agama lain yang ada boleh lah menjadi agama-agama tak rasmi Persekutuan. Hal ini sama dengan pakaian kebangsaan yang perlu dipakai di majlis-majlis rasmi.

    Istilah Islam sebagai Agama Rasmi ini selalu digunakan oleh puak-puak yang menentang Islam kerana ianya amat menguntungkan mereka. Buat saya, adalah mudah untuk mengekalkan Malaysia sebagai sebuah negara yang beragamakan Islam dan pada masa yang mengisinya dengan keIslaman yang sebenar daripada terpaksa menukar status Malaysia daripada sebuah negara sekular atau negara yang menganuti pelbagai agama (polytheist) kepada negara Islam.

    Perkara 4, 11, 121(1A) dan Jadual Kesembilan Perlembagaan Malaysia juga memperkuatkan kedudukan Islam sebagai satu-satunya agama Persekutuan. Tidak ada nama satu agama pun yang disebut dalam Perlembagaan Malaysia kecuali Islam.

    Setelah kenyataan tersebut dapat diterima oleh semua pihak, langkah seterusnya ialah langkah untuk merealisasikan Malaysia sebagai beragama Islam yang sebenarnya. Sebagai orang/negara yang beragama Islam, sistem Islam keseluruhannya adalah wajib dilaksanakan sepenuhnya oleh orang/negara tersebut. Pokoknya jadi Islam dulu kemudian baru datangnya kewajiban dan bukannya laksanakan hukum-hukum dahulu, selepas semuanya telah lengkap baru isytihar jadi Islam.

    Apakah seseorang itu menjadi Islam dengan melaksanakan puasa, zakat, haji, melaksanakan semua ajaran Islam, meninggalkan muharramat dan kemudian mengucap syahadatain?

    Tidak ada masalah untuk kita mengakui bahawa Malaysia tidak memenuhi ciri-ciri negara Islam yang sebenarnya sebab belum melaksanakan Islam yang syumul tetapi untuk mengatakan Malaysia sebagai bukan Islam adalah tidak tepat dan amat berbahaya. Sedikit kesilapan yang kita lakukan boleh menyebabkan perjuangan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebenar-benarnya negara Islam menjadi teramat sukar.

    Negara Turki yang dijadikan negara sekular oleh Kamal Ataturk setelah menjatuhkan Khilafah Othmaniah sampai sekarang pun tak dapat dikembalikan status Islamnya walaupun majoriti penduduknya Islam. Apatah lagi negara kita yang penduduk Islamnya hampir menjadi minoriti.

    Bila dah jadi negara sekular, undang-undang dan setiap perkara yang berkaitan dengan agama akan mudah dibatalkan atas alasan urusan agama dan urusan dunia tidak boleh bercampur.

    Berhati-hatilah dengan jerat yang sedang dipasang oleh golongan kuffar dan penentang Islam.

    Ini hanyalah pandangan peribadi daripada seorang yang perihatin. Wallahu a’lam.

  5. qurratunain
    Februari 17, 2008 at 9:01 pm

    Salam ustaz,
    ana nak copy paste tulisan ustaz ni bolehke?

    Ireland

  6. abuadil
    Oktober 21, 2008 at 12:56 pm

    banyak perkara yang telah disentuh oleh tulisan di atas.
    Apakah rasional isu perjuangan politik Islam/Negara Islam dapat diterjemah melalui saluran pilihanraya? Jawapan paling mudah, PAS mengambil pendekatan muwajahah silmiyyah. Untuk menegakkan negara memerlukan pendekatan politik. Kandungan bai’ah aqobah menjelaskan bahawa Rasulullah(saw) telah mengambil pendekatan politik. Disebut ulamak assiasah syar’iyyah adalah politik berdasarkan syara’ dan politik untuk menegakkan syara’.
    Penglibatan dalam pilihanraya dilihat dari sudut lain merupakan satu bentuk hudnah antara harokah islamiyyah dengan pemerintah. Justeru ruang lingkup aktiviti dan bicara dapat menterjemahkan syumuliyyatul Islam. Justeru kita dapati semua gerakan islam yang utama saperti Ikwan, jamaati islami dan PKS telah mengambil pendekatan ini. Setakat manalah NGO2 Islam dapat menterjemahkan hakikat kesyumulan Islam ini, kalau tidalam dalam medan politik. itulah undang2 malaysia. Tanya ROS. Tapi jangan semua terlibat dalam pilihanraya, cukuplah PAS wadah kita semua. Mungkin adinda us Abdullah Zaik boleh jadi calon pas parlimen Besut!

    Seperti ucapan dasar presiden pas baru2 ini pas bukan semata parti politik, tetapi juga pertubuhan dakwah dan tarbiyyah.

    Masalah realiti masyarakat malaysia, kontrak sosial, halangan perlembagaan, tahaluf(ie PAS tiada majoriti), bukanlah halangan untuk menegakkan negara islam di malaysia. Pertama syarak memberi keluasan apabila berlaku kesempitan. Tinggal lagi sejauh mana kita memahami fiqh maqosid, fiqh muwazanah, fiqh waqi’ dsb. Andulisia banyak mengajar kita.
    Kedua menjadi tanggong jawab bersama ie PAS dan NGO2 Islam melakukan istinbat strategi berdasarkan fiqh2 Islam bagaimana proses kearah menegakkan Islam diMalaysia samada pendekatan tarbiah, dakwah, tahaluf, hudnah, ambil peluang dsb.
    Istilah2 kontrak sosial dsb hanyalah mainan puak sekular.
    Tawaran Islam lebih lumayan dari sekular… lain kali sambung.

    Mari kita hadham usulul ifta’ wal ijtihad dulu… buku syeikh arrosyid.

  7. Oktober 2, 2009 at 11:54 am

    Assalamualaikum!

    DEMOKRASI AGAMA KUFUR

    Firman Allah : Yusuf 106
    Dan (orang-orang beriman kepada Allah) kebanyakan mereka tidak beriman melainkan mereka mempersekutukan-Nya juga dengan yang lain.

    Majoriti yang amat terbesar daripada umat Islam di Malaysia kita kini mempersekutukan Allah di samping beriman dengan agama Allah kerana kita mengamalkan sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur. Inilah realiti yang sedang berlaku dengan lumrah dan berleluasa sekali di kalangan seluruh massa umat Islam di Malaysia kita kini – kita beriman dengan agama Allah di samping itu kita juga beriman dengan agama manusia yang syirik dan kufur, iaitu kita mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama Allah sedangkan kita sedikitpun tidak menyedarinya. Umat Islam di Malaysia kita kini telah disesatkan dengan kesesatan yang amat jauh oleh Ahlil Kitab sehingga kita tidak menyedari bahawa :

    1. Para pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang berkuasa dan berdaulat ke atas seluruh umat manusia serta mereka itu adalah TUHAN-TYUHAN MANUSIA yang DISEMBAH oleh manusia;

    2. Seluruh umat Islam yang menjadi rakyat yang diperintah ini adalah orang-orang yang MELANTIK para pemimpin kita ini sebagai TUHAN-TUHAN yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta kitalah yang menjadi para PENYEMBAH yang menyembah Tuhan-tuhan manusia ini;

    3. Demokrasi ini adalah satu agama ciptaan manusia yang syirik dan kufur kerana ianya adalah terdiri daripada konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah yang terkandung di dalam kalimah Laailaahaillallah.

    Seluruh umat Islam kita baik di Malaysia mahupun di dunia kini menghadapi DUA PERMASALAHAN yang besar dan utama :

    1. Kita kini sedang berada dalam KESYIRIKAN dan KEKUFURAN kerana kita mengamal, mempraktik dan menganuti sistem kehidupan manusia (demokrasi, monarki, militeri) yang MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KEKUASAAN MANUSIA, dan sistem kehidupan yang wujud dan beroperasi di dalamnya konsep MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA – gejala ini berlaku kerana kita TIDAK MEMAHAMI mengenai konsep-konsep Laailaahaillallah yang asas dan mendasar seperti berikut :

    a) Kita tidak memahami mengenai konsep-konsep Tauhid Uluhiyah dan Tauhid Rububiyah, dan Nafi dan Isbat yang terkandung dalam kalimah Laailaahaillallah sehingga telah sampai ke tahap KEROSAKAN kepada Aqidah Islam kita yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

    b) Kita tidak memahami mengenai konsep-konsepUluhiyah dan Rububiyah Manusia, dan kita tidak memahami mengenai pengertian-pengertian Taghut, Kufur dan Jahiliyah;

    c) Kita tidak memahami bahawa kerajaan demokrasi yang didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia ini adalah kerajaan manusia yang syirik dan kufur;

    d) Kita tidak memahami mengenai Metod Perjuangan Islam – kita tidak memahami dan justeru tidak dapat membezakan di antara METOD ISLAM dengan METOD KUFUR;

    e) Kita tidak memahami mengenai pengertian-pengertian Jihad dan Perang dalam Islam untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia, iaitu perintah untuk menyerang dan berperang tanpa terlebih dahulu diserang dan diperangi;

    2. Kita telah dan sedang mengalami PENINDASAN dan KEZALIMAN yang ketara daripada kuasa-kuasa kufur tempatan (kerajaan Malaysia) dan daripada kuasa-kuasa besar kufur dunia seperti Amerika, NATO, PBB dan seluruh sekutu mereka.

    Umat Islam kita TIDAK MENYEDARI mengenai kewujudan DUA PERMASALAHAN yang INDUK seperti yang dikenalpastikan di atas ini yang sedang merundung dengan amat serius sekali akan seluruh massa umat Islam kita, baik di Malaysia mahupun di dunia ini seluruhnya. Kerosakan Aqidah di kalangan massa umat Islam kita telah menyebabkan kita mengalami kekeliruan sehingga kita tidak memahami mengenai pengertian AGAMA dan pengertian METOD ISLAM, dan justeru kita kini mengamalkan AQIDAH dan AGAMA ISLAM kita dengan cara yang salah dan menyeleweng yang menyebabkan kita berada dalam kesesatan dan kerosakan. Umat Islam kita TIDAK MENYEDARI bahawa kita kini sedang berada dalam KESESATAN, kita TIDAK TAHU APAKAH MASALAH-MASALAH KITA yang utama.

    Demokrasi adalah agama ciptaan manusia yang syirik dan kufur kerana ianya adalah agama yang didasarkan kepada AQIDAH yang syirik dan kufur yang terdiri daripada ULUHIYAH dan RUBUBIYAH MANUSIA yang berkontradiksi secara total dengan Aqidah Islam, iaitu Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Laailaahaailallah. Faktor yang menjadi asas kepada AQIDAH DEMOKRASI ialah undang-undang demokrasi yang diciptakan oleh manusia dan yang ditaati oleh manusia, manakala asas kepada AQIDAH ISLAM ialah undang-undang yang diciptakan oleh Allah dan yang ditaati oleh manusia.

    Negara Malaysia kita ini adalah negara yang syirik dan kufur kerana ia mengamal, mengimani dan menganuti agama demokrasi yang syirik dan kufur .

    AGAMA ISLAM :

    1. AQIDAH ISLAM adalah ciptaan Allah dan daripada Allah yang terdiri daripada RUBUBIYAH DAN ULUHIYAH ALLAH :

    i. Rububiyah Allah bererti bahawa Allah itu adalah TUHAN bagi manusia kerana HANYA Dia sahaja yang mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan Dia juga mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA -NYA;

    ii. Uluhiyah Allah bererti Allah itu adalah TUHAN yang tunggal bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dimiliki, dibuat dan diluluskan oleh Allah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh seluruh manusia yang diperintah;

    2. SYARIAT ISLAM adalah terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dimiliki, dibuat dan diluluskan oleh Allah;

    3. AKHLAK ISLAM adalah daripada Allah yang mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai daripada Allah yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang Allah.

    AGAMA DEMOKRASI :

    Demokrasi adalah agama yang syirik dan kufur kerana ianya adalah didasarkan kepada Aqidah, Syariat dan Akhlak yang syirik dan kufur :

    1. AQIDAH DEMOKRASI adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang terdiri daripada RUBUBIYAH DAN ULUHIYAH MANUSIA :

    i. Rububiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan mereka mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA;

    ii. Uluhiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dibuat dan diluluskan oleh para pemerintah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh golongan manusia yang diperintah;

    2. SYARIAT DEMOKRASI yang terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dibuat dan diluluskan oleh parlimen (fasal 44 Perlembagaan Negara) adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah;

    3. AKHLAK DEMOKRASI yang wujud dan berkembang di bawah kekuasaan dan undang-undang manusia adalah mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai manusia yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang manusia.

    Perbandingan di antara agama Islam dengan agama demokrasi memberi gambaran yang jelas bahawa demokrasi ini adalah satu agama, iaitu agama yang syirik dan kufur.

    Demokrasi yang didasarkan kepada Rububiyah dan Uluhiyah Manusia adalah agama manusia yang syirik dan kufur. Sikap, dasar dan tindakan-tindakan Islam terhadap agama dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur seperti ini ialah PENAFIAN, PENOLAKAN, PENGINKARAN DAN PENENTANGAN yang terbuka, aktif dan total sehingga ianya mengalami kehancuran untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam. Tanpa penafian bererti kerosakan kepada pegangan dan amalan Laailaahaillallah.

    Prinsip-prinsip syura, ijma’, egalitarianism, kebebasan dan pluralism dalam Islam adalah bersumberkan daripada wahyu yang sama sekali berbeza dengan prinsip-prinsip yang sama yang wujud dalam sistem demokrasi, iaitu prinsip-prinsip ciptaan manusia yang diasaskan kepada nilai-nilai dan neraca-neraca pertimbangan daripada manusia. Dalam pada itu, prinsip-prinsip syura, ijma’, egalitarianism, kebebasan dan pluralism yang sedang diperkatakan ini, baik dalam Islam mahupun dalam demokrasi, bukanlah AQIDAH, dan justeru prinsip-prinsip ini sudah semestinya bukanlah faktor-faktor yang boleh menentukan status Islam ataupun kufurnya demokrasi atau mana-mana fahaman ciptaan manusia yang lain. Justeru, kewujudan atau ketiadaan prinsip-prinsip ini dalam sistem politik demokrasi, tidak boleh dijadikan faktor-faktor yang menentukan Islam atau kufurnya sistem politik demokrasi kita ini. Status Islam ataupun kufurnya sistem politik demokrasi kita ini hanyalah ditentukan oleh AQIDAH, iaitu samada ianya adalah diasaskan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Allah ataupun Uluhiyah dan Rububiyah Manusia sahaja, dan tidak faktor-faktor ataupun unsur-unsur yang selain daripadanya.

    Sehubungan dengan ini kita telahpun membuat satu pengamatan yang amat jelas dan konkerit yang membolehkan kita untuk membuat keputusan yang muktamad bahawa demokrasi ini adalah satu agama yang syirik dan kufur kerana ianya adalah didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah Laailaahaillallah.

    Umat Islam kita yang mengamalkan agama demokrasi serta mereka menyetujui dan meredhainya adalah orang-orang yang terlibat dengan kesyirikan dan kekufuran kerana :

    1. Kita mengiktiraf dan mengakui bahawa demokrasi ini adalah benar atau serasi dengan Islam dan kita tidak mempercayai bahawa ianya adalah agama yang syirik dan kufur;

    2. Kita mengamal, mengimani dan menganuti AQIDAH dan AGAMA yang syirik dan kufur;

    3. Kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia;

    4. Kita melantik manusia sebagaiTuhan-tuhan yang mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia;

    5. Kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang disembah oleh manusia;

    6. Kita bersetuju dan meredhai sistem politik demokrasi padahal ianya adalah syirik dan kufur ;

    7. Kita tidak mengamalkan sikap penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap demokrasi dan sistem politik demokrasi yang bererti kita tidak mentakfirkannya..

    Bagi memelihara dan mempastikan kesempurnaan Aqidah Islam kita, Allah memerintahkan kita supaya :

    1. Kita hendaklah mempercayai dan mengakui bahawa demokrasi ini adalah satu agama manusia yang syirik dan kufur;

    2. Kita tidak mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur;

    3. Kita hendaklah mengkufur ingkarkan agama demokrasi ini serta kita hendaklah memusuhi dan membencinya (4:60; 60:4);

    4. Kita hendaklah melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi terhadap sesebuah kerajaan demokrasi sehingga ianya mengalami kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:193,22:40).

    Umat Islam kita yang tidak mempercayai segala perintah Allah seperti mana yang digariskan di atas ini serta mereka tidak mengamalkannya dalam kehidupan mereka, mereka itu adalah orang-orang yang mengalami kerosakan Aqidah yang mengeluarkan mereka daripada agama Allah .

    METOD PERJUANGAN ISLAM

    Metod Islam untuk meruntuh dan menghapuskan kerajaan manusia yang syirik dan kufur ini untuk kemudianya digantikan dengan kerajaan Allah atau al-Khilafah adalah jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah, ini termasuklah pelancaran Jihad, Perang dan Revolusi.

    Sikap dan tindakan Rasulullah saw terhadap agama dan kekuasaan Jahiliyah semasa di zaman Jahiliyah Makkah :

    1. Mengisytiharkan kalimah Laailaahaillallah untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah;

    2. Mengisytiharkan agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur;

    3. Tidak mengamal, mengimani dan menganuti agama Jahiliyah;

    4. Tidak membolehkan amalan agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam;

    5. Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama Jahiliyah;

    6. Tidak bersetuju untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia;

    7. Tidak mentaati peraturan dan undang-undang manusia;

    8. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah;

    9. Memisah dan mengasingkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan membencinya;

    10. Mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah;

    11. Mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat;

    12. Bersedia dan sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan;

    13. Konfrantasi terbuka terhadap kerajaan yang syirik dan kufur yang sedang memerintah dan berdaulat ke atas kita ;

    14. Setelah memperolehi kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.

    Inilah jalan dan metod perjuangan Rasulullah saw semasa dalam era Mekah yang sama sekali berbeza dan berkontradiksi dengan jalan dan cara umat Islam kita di Malaysia kini. Baginda memisah dan mengasingkan kumpulan umat Islam daripada masyarakat Jahiliyah dan meletakkanya di bawah kepimpinan yang baru yang dipimpin oleh beliau sendiri yang mencabar dan mengancam kepimpinan Jahiliyah. Baginda mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah, kepimpinan Jahiliyah dan kerajaan Jahiliyah Mekah.

    JIHAD , PERANG DAN REVOLUSI

    Pembentukan kerajaan Islam adalah perintah Allah yang diwajibkan ke atas setiap orang yang beriman kepada kalimah Laailaahaillallah. Metod Islam untuk mewujudkan kerajaan Islam ialah Jihad, Perang dan Revolusi, bukan melalui jalan demokrasi dan proses demokrasi kerana itu adalah jalan yang syirik dan kufur.

    Jihad dan Perang dalam Islam adalah diperintahkan Allah ke atas kita yang bertujuan untuk :

    1. Menghapuskan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA yang wujud dan beroperasi di bawah kekuasaan sesebuah kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi kita ini yang sekali gus ianya (peperangan itu) bererti menghapuskan segala penindasan, kezaliman, pencerobohan, kejahatan, ancaman, dan kerosakan yang sedang wujud dan berleluasa di bawah kekuasaannya;

    2. Mewujudkan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA ALLAH di bawah kekuasaan sesebuah kerajaan Allah yang akan mewujudkan keadilan, kebebasan dan keamanan di kalangan manusia mengikut neraca-neraca Allah;

    3. Menghapuskan penindasan dan kezaliman sekali gus untuk menegakkan keadilan dan kebebasan;

    4. Menghapuskan kebatilan untuk menegakkan kebenaran;

    5. Menegakkan ketuanan Islam supaya agama Islam wujud sebagai agama yang paling berkuasa dan agung di atas muka bumi ini;

    6. Menghapuskan kekuasaan yang menghalangi dakwah Islam.

    Dalam mencapai seluruh Misi Islam Yang Maha Agung seperti di atas ini, Islam BERHAK untuk melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF ke atas sesuatu Negara Bangsa atau Kerajaan Demokrasi, atau ke atas mana-mana Kerajaan Manusia sekalipun tanpa terlebih dahulu ianya diserang, diperangi, dizalimi dan diancam oleh mana-mana negara atau kerajaan-kerajaan tersebut. Ini adalah doktrin FUNDAMENTALISME dalam kalimah Laailaahaillallah.

    Firman Allah :al-Baqarah 251
    Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini.

    Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Baqarah) :
    “Dan pada akhirnya muncullah kebaikan, kebajikan dan kesuburan apabila munculnya kelompok manusia yang terpilih yang mendapat hidayat Allah SWT dan akhlak daripada Allah SWT, iaitu kelompok yang mengenali kebenaran yang telah diterangkan Allah SWT kepada mereka dan mengenal pula jalan yang terang menuju ke arah-Nya, kelompok yang sedar bahawa mereka ditugaskan untuk menolak kebatilan dan menegakkan kebenaran dan seterusnya sedar bahawa mereka tidak akan selamat daripada azab Allah SWT melain apabila mereka menunaikan peranan yang luhur ini dan melainkan apabila mereka sanggup menanggung apa sahaja penderitaan di bumi ini untuk mematuhi perintah Allah SWT dan mencari keredhaan-Nya.

    Di sini Allah SWT menguat kuasakan perintah-Nya, melaksanakan takdir-Nya dan meletakkan kalimah kebenaran, kebajikan dan kebaikan sebagai kalimah yang tertinggi, iaitu Allah SWT meletakkan hasil pertarungan, pertandingan dan perjuangan itu di tangan kekuatan yang baik dan membina, iaitu pertarungan yang merangsangkan sesuatu yang paling luhur dan mulia yang ada pada kekuatan ini dan menyampaikan kekuatan ini kesetinggi-tinggi darjah kesempurnaan yang telah ditetapkan kepada-Nya dalam hidup ini.

    Oleh sebab itulah kumpulan kecil yang beriman dan percaya kepada Allah SWT itu mendapat kemenangan pada akhir perjuangan mereka. Ini ialah kerana mereka melambangkan iradat Allah SWT yang tetinggi yang mahu menolak kerosakan daripada bumi dan menegakkan kebaikan dalam kehidupan manusia. Mereka mendapat kemenangan kerana mereka melambangkan matlamat Ilahi yang tertinggi yang wajar mendapat kemenangan.”

    Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa ayat di atas ini menceritakan mengenai kaum Talut yang diutuskan Allah untuk memerangi kaum Jalut yang zalim, menindas dan jahat, iaitu mereka itu adalah kaum yang mengabdikan manusia kepada kuasa manusia. Talut menyerang, memerangi, membunuh dan menghalau kaum Jalut yang kafir dan jahat itu daripada bumi Kanaan. Sekiranya Talut tidak menyerang, memerangi, membunuh dan menghalau mereka itu keluar, akan berlakulah kehancuran dan kerosakan yang besar di kalangan manusia.

    Firman Allah : al-Hajj 40
    Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

    Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Hajj 40) :
    “Kuasa-kuasa jahat dan sesat sentiasa bertindak di dunia ini. Pertarungan tetap berterusan di antara baik dan jahat, di antara hidayat dan kesesatan. Perjuangan tetap berterusan di antara kekuatan-kekuatan keimanan dengan kekuatan-kekuatan kezaliman sejak Allah menciptakan insan.

    Kejahatan bertindak liar dan kebatilan mempunyai senjata. Oleh sebab itu ia bertindak tanpa silu malu, ia menyerang tanpa kasihan belas. Ia boleh menyelewengkan manusia daripada kebaikan apabila mereka telah menemui jalannya. Ia boleh menyesatkan mereka daripada kebenaran apabila mereka telah membuka pintu hati menerimanya. Oleh itu keimanan, kebaikan dan kebenaran pasti mempunyai kekuatan yang dapat melindinuginya daripada serangan yang kejam, memeliharanya daripada fitnah dan menjaganya daripada duri-duri dan racun-racun.

    Allah tidak mahu meninggalkan keimanan, kebaikan dan kebenaran menentang kuasa-kuasa kezaliman, kejahatan dan kebatilan dengan tangan kosong tanpa senjata atau dengan semata-mata berpegang dengan kekuatan iman dalam hati, dengan persebatian kebenaran dalam fitrah semulajadi dan dengan kedalaman akal tunjang kebaikan dalam sanubari, kerana kekuatan kebendaan yang dimiliki kebatilan itu boleh menggoncangkan hati, boleh mengelirukan jiwa dan boleh menyesatkan fitrah, di samping itu kesabaran dan daya ketahanan menanggung penderitaan itu mempunyai batas dan hadnya. Daya tenaga dan kekuatan manusia juga ada titik penghabisannya. Dan Allah Maha Arif dengan hati dan jiwa manusia. Oleh sebab itu Allah tidak mahu meninggalkan kaum mukmin, menjadi korban fitnah (orang-orang kafir). Apabila mereka telah bersiap sedia untuk menentang dan mempertahankan diri serta mempunyai kelengkapan yang cukup, maka mereka telah diizinkan berperang untuk menangkis pencerobohan.

    As-sawami (biara-biara) ialah rumah-rumah ibadat yang terpencil para paderi . Al- Biya ialah gereja-gereja kaum Kristian umumnya. Ia lebih luas daripada biara-biara, dan as-Salawat ialah rumah-rumah ibadat kaum Yahudi dan al-Masajid ialah rumah ibadat kaum Muslimin.

    Semua rumah-rumah ibadat akan terancam kepada perobohan walaupun rumah-rumah itu merupakan rumah-rumah suci yang didirikan khusus untuk beribadat kepada Allah, kerana ia mengikut pandangan kebatilan, alasan bahawa rumah-rumah itu banyak disebutkan nama Allah tidak dapat menolaknya daripada perobohan dan tiada yang dapat melindungkan keselamatan rumah-rumah suci itu melainkan (sunnatullah) yang menolak setengah pencerobohan manusia dengan penentangan daripada setengah manusia yang lain, iaitu penolakan dan pertahanan yang dilakukan oleh pembela-pembela aqidah terhadap musuh-musuh mereka yang mencabul kehormatan rumah-rumah suci dan para penghuninya. Kebatilan selalu bersikap sewenang-wenang. Ia tyidak berhenti-henti mencabul dan menceroboh kecuali ia ditentang dan dilawan dengan kekuatan yang sama. Kebenaran itu tidak cukup dengan kebenarannya sahaja untuk melawan pencerobohan kebatilan, malah ia harus mempunyai kekuatan yang dapat melindung dan mempertahankan keselamatannya.”

    Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF terhadap mana-mana kerajaan manusia yang MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KEKUASAAN MANUSIA seperti kerajaan demokrasi kita ini atau mana-mana kerajaan sekalipun yang memerintah dengan undang-undang manusia dan tidak memerintah dengan undang-undang Allah. Kita diperintahkan Allah supaya melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF ke atas negara kufur itu, iaitu TANPA TERLEBIH DAHULU KITA INI DISERANG, DIPERANGI DAN DIZALIMI olehnya, dan walaupun negara itu tidak ingin berperang dengan kita dan sentiasa menghulurkan tangan persahabatan kepada kita, kita tetap dikehendaki dan diperintahkan Allah supaya menyerang dan memeranginya semata-mata kerana itu adalah Jihad dan Perang yang bertujuan untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia yang wujud dan berlaku di dalam Negara itu.

    Di atas prinsip yang Maha Agung ini, Allah memerintahkan kita supaya MENYERANG, MEMERANGI dan MEMBERONTAK terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita ini untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia yang sedang wujud dan beroperasi di dalam sistem politik demokrasi kita ini dan supaya kita kembalikan pengabdian manusia itu kepada kuasa Allah sahaja di bawah sebuah kerajaan Allah. Allah memerintahkan kita supaya menyerang dan memeranginya dalam bentuk yang OFENSIF, iaitu menyerang dan memerangi tanpa kita ini terlebih dahulu diperangi, diceroboh dan dizalimi oleh mereka itu.

    Khalifah Saiyyidina Umar ra telah menyerang, memerangi dan membunuh bangsa Farsi tanpa terlebih dahulu diserang, dizalimi dan diprovokasikan oleh Raja dan kerajaan Farsi, tetapi semata-mata itu adalah kerana Islam menjalankan tanggungjawabnya untuk membebaskan rakyat Farsi daripada belenggu pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan supaya akhirnya mereka itu mengabdikan diri mereka kepada kuasa Allah di bawah kerajaan Allah di bumi Farsi itu sendiri. Rakyat Farsi tidak merayu atau memohon untuk dibebaskan, malah mereka itu kesemuanya bersetuju dan menyokong Raja dan kerajaan mereka, namun peranan dan tanggungjawab kekuasaan Islam itu adalah untuk membebaskan mereka itu daripada belenggu pengabdian manusia kepada kerajaan manusia dengan pelancaran Jihad dan Perang.

    Sekirannya Khalifah Umar al-Khattab ra tidak melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF ke atas Farsi dalam peperangan al-Qadisyiyah itu yang bertujuan untuk menghapuskan sistem kerajaan yang mengabdikan manusia kepada kuasa manusia, akan berlaku di bumi Farsi itu satu KEROSAKAN yang amat besar. Allah memerintahkan kita supaya melancarkan JIHAD, PERANG dan REVOLUSI terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita ini dalam bentuk yang OFENSIF, iaitu serangan dan pelancaran perang tanpa terlebih dahulu diserang, diperangi dan dizalimi oleh kerajaan Malaysia kita ini. Tujuan pelancaran Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF seperti ini adalah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia yang sedang wujud, beroperasi dan berkuatkuasa di dalam kerajaan Malaysia kita ini.

    Inilah Misi Islam yang Maha Agung di bumi ini!

    Peperangan al-Qadisyiyah itu adalah satu manifestasi dalam alam realiti ini mengenai kewujudan doktrin FUNDAMENTALISME Yang Maha Agung yang terkandung dalam kalimah Laailaahaillallah. Doktrin fundamentalisme dalam kalimah Laailaahaillallah seperti inilah yang DISEMBUNYIKAN oleh para ulama dan intelek Islam kita daripada diketahui dan difahami oleh seluruh massa umat Islam kita baik di Malaysia mahupun di dunia ini seluruhnya, dan ayat-ayat al-Quran (al-Baqarah : 251, Hajj : 40) seperti inilah di antara ayat-ayat yang selalunya DIPESONG dan DISALAH ERTIKAN oleh mereka ini dengan sengaja dan terancang supaya seluruh umat Islam kita terus berada dalam kebingungan, kebodohan dan kesesatan.

    Perang ke atas kerajaan demokrasi kita ini adalah diperintahkan Allah untuk menghapuskan sistem penindasan dan kezaliman yang wujud dan beroperasi di dalamnya yang timbul akibat daripada kesyirikan dan kufurannya itu. Setiap kerajaan manusia yang selain daripada Allah seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah disifatkan Allah sebagai kerajaan yang zalim dan menindas yang diperintahkan untuk diserang dan diperangi serta ditundukkan kepada kekuatan dan kekuasaan Islam.

    Firman Allah: al-Baqarah 193
    Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.

    Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
    “Jika ayat ini – ketika turunnya – sedang menghadapi kekuatan kaum musyrikin di Semenanjung Tanah Arab yang bertindak menindas orang ramai dan menghalangkan perkembangan agama Allah, namun maksud ayat ini adalah umum dan arahannya tetap kekal berterusan (pada bila-bila masa). Anjuran Jihad kekal berterusan sehingga hari kiamat. Kini setiap hari ada sahaja kuasa zalim yang menghalangkan orang ramai daripada agama Allah, iaitu menghalangkan mereka mendengar dakwah Allah dan beriman dengan-Nya setelah mereka yakin kepada kebenarannya dan berpegang dengannya dengan aman. Kaum Muslimin adalah ditugaskan pada setiap waktu supaya meleburkan kuasa yang zalim ini dan membebaskan orang ramai daripada penindasnya agar mereka dapat mendengar dakwah Allah, memilih agama Allah dan mendapat hidayat Allah.

    Larangan terhadap penindasan itu diulangkan sekali perbicaraannya setelah dikecam dan disifatkannya sebagai perbuatan yang lebih kejam daripada melakukan pembunuhan. Ulangan ini menyarankan betapa besarnya perkara ini dalam pandangan Islam, juga mewujudkan satu dasar yang amat besar yang mengadakan – pada hakikatnya – satu hari lahir yang baru bagi manusia di tangan al-Quran, iaitu satu hari lahir yang meletakkan nilai manusia pada nilai aqidahnya, di mana hidup seseorang manusia itu diletakkan di sebelah daun neraca dan diletakkan pula aqidahnya di sebelah daun neraca yang satu lagi, kemudian neraca aqidah itu menjadi berat. Begitu juga mengikut dasar ini dapat ditentukan siapakah musuh-musuh manusia-manusia yang beriman dan menyakiti orang-orang Islam kerana keIslaman mereka. Merekalah orang-orang yang menafikan umat manusia daripada sebesar-besar unsur kebaikan dan menghalangkan mereka daripada agama Allah, dan merekalah golongan yang wajib diperangi dan dibunuh oleh kaum Muslimin di mana sahaja mereka jumpai.

    Dasar agung yang disyariatkan oleh Islam di dalam ayat-ayat pertama al-Quran yang diturun mengenai peperangan ini masih lagi berkuat kuasa, dan Aqidah Islam juga masih terus menghadapi orang-orang yang mencerobohinya dan mencerobohi pemeluk-pemeluknya dengan berbagai-bagai cara, dan penindasan dan tindakan-tindakan kejam juga masih terus menimpa orang-orang yang beriman dalam bentuk individu, kelompok-kelompok dan umat-umat seluruhnya pada sesetengah waktu. Dan setiap mereka yang menghadapi penindasan terhadap agamanya dalam apa-apa bentuk sekalipun adalah diwajibkan bangkit melawan dan berperang, dan menegakkan dasar agung yang disyariatkan oeh Islam itu. Oleh sebab itu kelahiran dasar ini merupakan hari lahir yang baru bagi umat manusia.

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
    “Kedatangan Islam – sebagaimana dijelaskan dalam kata pengantar surah ini – merupakan satu perisytiharan umum untuk membebaskan manusia di muka bumi ini daripada perhambaan kepada sesama manusia dan daripada perhambaan hawa nafsu sendiri yang juga merupakan perhambaan kepada sesama makhluk, iaitu dengan mengumumkan Uluhiyah Allah dan Rububiyah-Nya sahaja yang menguasai seluruh alam. Ini bermakna suatu pemberontakan umum terhadap kuasa hakimiyah manusia, undang-undang dan peraturannya dalam segala rupa dan bentuknya di samping merupakan suatu pemberontakan umum terhadap segala kedudukan di mana kuasa memerintah berada dalam tangan manusia dalam mana-mana bentuknya.

    Untuk merealisasikan matlamat yang agung ini perlu dilakukan dua langkah yang asasi :

    Pertama : Menghapuskan gangguan dan penindasan terhadap orang-orang yang menganut agama ini dan mengumumkan kebebasan mereka daripada kuasa hakimiyah manusia serta memulangkan Ubudiyah mereka kepada Allah sahaja, iaitu menolak Ubudiyah kepada sesama manusia dalam segala bentuk dan rupanya.
    Matlamat ini tidak direalisasikan kecuali dengan adanya kelompok Muslim yang mempunyai organisasi yang bergerak di bawah kepimpinan yang beriman kepada perisytiharan umum itu dan berjuang untuk melaksanakannya di alam realiti dan seterusnya berjuang menentang setiap Taghut yang menggugat dan menindas penganut Islam atau mengadakan halangan-halangan menggunakan kekuatan, tekanan, paksaan dan kempen terhadap orang-orang yang ingin menganut Islam.

    Kedua : Menghancurkan segala kuasa di muka bumi ini yang ditegakkan di atas Ubudiyah kepada sesama manusia dalam mana-mana bentuk dan rupa untuk menjamin matlamat yang pertama, dan mengumumkan Uluihiyah Allah di seluruh muka bumi ini agaar seluruh agama tertentu kepada Allah sahaja. Agama yang dimaksudkan di sini ialah ketaatan kepada kuasa Allah dan ketaatan itu bukanlah semata-mata dengan iktikad sahaja.”

    Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa “fitnah” di sini dimaksudkan kepada penindasan, iaitu penindasan dalam bentuk peraturan dan undang-undang manusia yang berdaulat dan berkuasa ke atas manusia. Kerajaan dan Otoriti Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia adalah satu “fitnah” di sisi Allah swt, iaitu satu bentuk penindasan dan kezaliman ke atas manusia yang diperintahkan Allah s.w.t. untuk diserang dan diperangi. Selagi “fitnah” itu wujud, selama itulah Jihad dan Perang dikehendaki dan diperintahkan Allah untuk dilancarkan sehingga fitnah itu, iaitu kerajaan dan otoriti demokrasi itu, mengalami kehancuran; dan “jadilah agama untuk Allah”, iaitu sehingga Islam sahaja yang berkuasa dan memerintah ke atas seluruh ideologi dan pemikiran yang lain dan ke atas seluruh umat manusia di bumi, baik ke atas umat Islam mahupun bukan Islam. Bagi umat Islam yang sedang berada di bawah kekuasaan dan naungan kerajaan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis, Jihad dan Perang dikehendaki untuk dijadikan sistem kehidupan hari-hari dan terus berkesinambungan sehingga hancurnya kufur (demokrasi) dan tertegaknya Islam. Ini adalah ayat REVOLUSI, iaitu ayat yang memerintahkan kita supaya MEMBERONTAK dan BERPERANG untuk meruntuh dan menghancurkan kekuataan dan kekuasaan sesuatu kerajaan kufur seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini untuk kemudiannya digantikan dengan Kerajan Islam, iaitu supaya agama Islam sahaja yang berkuasa dan memerintah ke atas manusia.

    Ayat-ayat Jihad dan Perang seperti mana yang sedang kita bicarakan di sini adalah ayat-ayat yang UMUM, TETAP, FINAL dan MUKTAMAD yang diperintahkan ke atas kita, iaitu yang diwajibkan ke atas seluruh umat Islam, dan bukanlah yang hanya terhad kepada kerajaan dan pemerintahan Islam sahaja, malah ke atas sesiapa sahaja yang beriman kepada Allah, Rasul-Nya dan Kitab-Nya untuk memerangi, meruntuh dan menghancurkan kekuatan dan kekuasaan kerajaan demokrasi Malaysia kita ini kerana, mengikut kriteria Islam, ianya adalah kerajaan yang zalim dan menindas. Setelah orang ramai memberontak dan berperang yang meruntuh dan menghancurkan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur itu, barulah wujudnya gejala “jadilah agama untuk Allah”, iaitu jadilah agama Allah ini sebagai agama yang berkuasa dan memerintah ke atas manusia. Perang dan Revolusi ini adalah Jihad ke jalan Allah dan ianya adalah Metod Perjuangan daripada Allah yang membolehkan kita untuk meruntuh dan menghancurkan mana-mana sahaja kerajaan manusia yang syirik dan kufur serta yang disifatkan oleh Islam sebagai zalim dan menindas ini, seperti mana kerajaan demokrasi kita ini, untuk digantikan dengan kerajaan Allah yang adil dan bebas.

  8. Oktober 2, 2009 at 12:02 pm

    Assalamualaikaum!

    PAS ADALAH PARTI POLITIK YANG SYIRIK DAN KUFUR

    PAS adalah sebuah parti politik yang syirik dan kufur kerana ia mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur serta ia meredhainya.

    Perbandingan di antara agama Islam dengan agama demokrasi memberi gambaran yang jelas bahawa demokrasi ini adalah satu agama, iaitu agama yang syirik dan kufur.

    AGAMA ISLAM :

    1. AQIDAH ISLAM adalah ciptaan Allah dan daripada Allah yang terdiri daripada RUBUBIYAH DAN ULUHIYAH ALLAH :

    i. Rububiyah Allah bererti bahawa Allah itu adalah TUHAN bagi manusia kerana HANYA Dia sahaja yang mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan Dia juga mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA -NYA;
    ii. Uluhiyah Allah bererti Allah itu adalah TUHAN yang tunggal bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dimiliki, dibuat dan diluluskan oleh Allah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh seluruh manusia yang diperintah;

    2. SYARIAT ISLAM adalah terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dimiliki, dibuat dan diluluskan oleh Allah;
    3. AKHLAK ISLAM adalah daripada Allah yang mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai daripada Allah yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang Allah.

    AGAMA DEMOKRASI :

    1. AQIDAH DEMOKRASI adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang terdiri daripada RUBUBIYAH DAN ULUHIYAH MANUSIA :

    i. Rububiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan mereka mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA;
    ii. Uluhiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dibuat dan diluluskan oleh para pemerintah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh golongan manusia yang diperintah;

    2. SYARIAT DEMOKRASI yang terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dibuat dan diluluskan oleh parlimen (fasal 44 Perlembagaan Negara) adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah;
    3. AKHLAK DEMOKRASI yang wujud dan berkembang di bawah kekuasaan dan undang-undang manusia adalah mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai manusia yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang manusia.

    Demokrasi yang didasarkan kepada Rububiyah dan Uluhiyah Manusia adalah agama manusia yang syirik dan kufur. Sikap, dasar dan tindakan-tindakan Islam terhadap agama dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur seperti ini ialah PENAFIAN, PENOLAKAN, PENGINKARAN DAN PENENTANGAN yang terbuka, aktif dan total sehingga ianya mengalami kehancuran untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam. Tanpa penafian bererti kerosakan kepada pegangan dan amalan Laailaahaillallah.

    Mengikut pengertian kalimah Laailaahillallah, pemimpin-pemimpin PAS yang dipilh sebagai ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah TUHAN-TUHAN yang berkuasa, memerintah dan berdaulat ke atas manusia, dan mereka itu juga adalah TUHAN-TUHAN yang disembah oleh manusia, manakala para pengikut mereka adalah para PENYEMBAH yang menyembah TUHAN-TUHAN manusia ini. Amalan sistem politik demokrasi melibatkan PAS dengan kesyirikan dan kekufuran kerana mereka melantik manusia sebagai TUHAN-TUHAN yang berkuasa, memerintah dan berdaulat ke atas manusia dan kerana mereka melantik manusia sebagai TUHAN-TUHAN yang disembah oleh manusia. Perjuangan PAS melalui proses politik demokrasi adalah satu perjuangan melalui POLITIK KUFUR yang tidak diredhai Allah dan oleh yang demikian perjuangan mereka itu bukanlah satu perjuangan melalui jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah yang diredhai Allah.

    PAS dan orang-orang PAS serta seluruh umat Islam kita langsung TIDAK MENYEDARI bahawa pemimpin-pemimpin PAS dan seluruh pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN itu adalah disifatkan Allah swt sebagai TUHAN-TUHAN, iaitu TUHAN-TUHAN yang berkuasa, memerintah dan berdaulat ke atas manusia, TUHAN-TUHAN yang mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia, serta TUHAN-TUHAN yang disembah oleh manusia; malah TUHAN-TUHAN itu sendiri pun TIDAK MENYEDARI bahawa mereka itu adalah TUHAN-TUHAN yang berkuasa, memerintah dan berdaulat ke atas manusia serta mereka itu TIDAK MENYEDARI bahawa mereka itu adalah TUHAN-TUHAN yang disembah oleh manusia!

    PAS yang mengamal dan mempraktikkan agama demokrasi adalah sebuah parti politik yang terlibat dengan KESYIRIKAN dan KEKUFURAN dalam keadaan-keadaan dan bentuk-bentuk seperti berikut :

    1. PAS telah mengifradkan sifat RUBUBIYAH kepada manusia yang mempunyai pengertian-pengertian dan impilikasi-implikasi seperti berikut :

    A. PAS mengisbatkan Rububiyah Manusia yang melibatkannya dengan KUFUR ISBAT yang mengingkari kalimah Laailaahaillallah dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah kerana ia telah mengiktiraf, menyetujui, meredhai dan menerima konsep Rububiyah Manusia;

    B. PAS mengimani, menganuti dan mengamalkan agama yang syirik dan kufur kerana ia mengamal dan mempraktikan sistem politik demokrasi sedangkan demokrasi kita ini adalah satu agama, iaitu agama yang syirik dan kufur;

    C. PAS melantik para pemerintah mereka sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka itu (para pemerintah) mempunyai hak dan kuasa untuk MEMERINTAH ke atas manusia;

    D. PAS melantik para pemerintahnya sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka itu (para pemerintah) mempunyai hak dan kuasa untuk membuat dan meluluskan PERATURAN dan UNDANG-UNDANG untuk manusia,

    E. PAS melantik para pemerintahnya sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka itu (para pemerintah) mempunyai hak dan kuasa untuk mengabdikan manusia kepada kuasa nmanusia,

    F. PAS melantik para pemerintahnya sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka itu (para pemerintah) mempunyai hak dan kuasa untuk untuk menentu dan menggariskan neraca-neraca pertimbangan dan batas-batas keadilan dan kezaliman dalam kehidupan manusia;

    G. PAS melantik para pemerintahnya sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka itu (para pemerintah) mempunyai hak dan kuasa untuk menentu dan menggariskan yang halal dan haram, yang baik dan buruk serta kemuliaan dan kehinaan dalam kehidupan manusia.

    2. PAS yang mengiktiraf dan mengamalkan Rububiyah Manusia yang wujud dalam sistem politik demokrasi ini bererti ia menafikan sifat Rububiyah Allah yang mempunyai pengertian-pengertian dan impilikasi-implikasi seperti berikut :

    A. PAS terlibat dengan KUFUR NAFI kerana ia menafi dan menolak Rububiyah Allah yang mengingkari kalimah Laailaahaillallah dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah;

    B. PAS menafi agama Allah yang mengingkari kalimah Laailaahaillallah dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah kerana ia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur;

    C. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang layak dan berhak untuk berkuasa dan memerintah ke atas manusia kerana ia menyerahkan hak untuk berkuasa dan memerintah itu kepada manusia;

    D. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang berhak dan berkuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia kerana ia menyerahkan hak dan kuasa itu kepada manusia;

    E. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang berhak dan berkuasa untuk mengabdikan manusia kepada kuasa Allah kerana ia menyerahkan hak dan kuasa itu kepada manusia;

    F. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang berhak dan berkuasa untuk menentu dan menggariskan neraca-neraca pertimbangan dan batas-batas keadilan dan kezaliman dalam kehidupan manusia kerana ia menyerahkan hak dan kuasa itu kepada manusia;

    G. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang berhak dan berkuasa untuk menentu dan menggariskan yang halal dan haram, baik dan buruk serta kemuliaan dan kehinaan dalam kehidupan manusia.kerana ia menyerahkan hak dan kuasa itu kepada manusia.

    3. PAS mengifradkan sifat Uluhiyah kepada Manusia yang mempunyai pengertian-pengertian dan impilikasi-implikasi seperti berikut :

    A. PAS mengisbatkan Uluhiyah Manusia yang melibatkannya itu dengan KUFUR ISBAT yang mengingkari kalimah Laailaahaillallah dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah kerana ia telah mengiktiraf, menyetujui, meredhai dan menerima konsep Uluhiyah Manusia;

    B. PAS melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang layak dan berhak untuk disembah kerana ia menyerahkan sifat Uluhiyah kepada manusia;

    C. PAS melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang layak dan berhak untuk disembah kerana segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh manusia itu ditaati dan dipatuhi manusia;

    4. PAS yang mengiktiraf dan mengamalkan Uluhiyah Manusia bererti ia menafikan sifat Uluhiyah Allah yang mempunyai pengertian-pengertian dan impilikasi-implikasi seperti berikut :

    A. PAS terlibat dengan KUFUR NAFI kerana ia menafi dan menolak Uluhiyah Allah yang mengingkari kalimah Laailaahillallah dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah;

    B. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang layak dan berhak untuk disembah kerana ia menyerahkan sifat Uluhiyah kepada manusia;

    C. PAS menafikan Allah sebagai Tuhan yang layak dan berhak untuk disembah kerana ia tidak mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang Allah.

    5. PAS tidak mengamalkan konsep-konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupannya yang mempunyai pengertian-pengertian dan impilikasi-implikasi seperti berikut :

    A. PAS tidak menafikan Peraturan dan Undang-undang Manusia yang bererti ia tidak menafikan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang membatalkan syahadahnya dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah;

    B. PAS tidak mengisbatkan Peraturan dan Undang-undang Allah yang bererti ia tidak mengisbatkan Uluhiyah dan Rububiyah Allah yang membatalkan syahadahnya dan yang mengeluarkannya daripada agama Allah;

    Kesyirikan dan kekufuran PAS dalam segala persoalan yang berhubung kait dengan amalan agama demokrasi ini bolehlah dirumus dan disifatkan sebagai berpusat kepada gejala perlantikan manusia sebagai TUHAN-TUHAN yang berkuasa ke atas manusia serta perlantikan manusia sebagai TUHAN-TUHAN MANUSIA yang disembah oleh manusia. Segala persoalan mengenai politik, kerajaan, pemerinatahan, negara dan peraturan dan undang-undang adalah persoalan-persoalan yang amat serius dan berat bagi PAS dan bagi setiap insan di bumi ini kerana ianya adalah persoalan-persoalan yang berhubung kait secara langsung dengan persoalan-persoalan kalimah Laailaahaillallah – siapakah TUHAN atau TUHAN-TUHAN kita, kita menyembah TUHAN atau TUHAN-TUHAN yang mana satu, apakah AGAMA yang sedang kita imani, anuti dan amalkan sekarang ini? Dalam sistem politik, kerajaan dan pemerintahan demokrasi ini, PAS kini menyembah Tuhan-tuhan demokrasi dan PAS tidak menyembah Allah, serta PAS mengimani dan menganuti agama demokrasi dan PAS tidak mengimani dan menganuti agama Allah – kesemuanya ini mengeluarkan PAS daripada agama Allah! PAS telah mengeluarkan diri mereka daripada agama Allah dan telah memasukkan diri mereka ke dalam agama demokrasi yang syirik dan kufur kerana mereka itu telah dengan sengaja, terancang dan redha hati mereka melanggar batas-batas Laailaahaillallah seperti mana yang digaris dan dijelaskan di atas ini!

    Kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi ini adalah sama seperti mana kesyirikan dan kekufuran agama Kristian dan seluruh agama kufur yang lain. Seseorang yang mengamal dan mempraktikkan sistem politik demokrasi adalah seseorang yang mengamal, mentaati, menganuti dan mengimani AGAMA yang SYIRIK dan KUFUR. Demokrasi dan Kristian adalah kedua-duanya agama yang syirik dan kufur.

    Ini adalah kejahilan yang amat ketara yang lahir daripada MENTALITI JAHILIYAH! Kita sudahpun membicarakannya dengan cukup panjang lebar di bahagian-bahagian yang lepas di dalam buku ini dan kita sudahpun muktamad membuat kesimpulan bahawa demokrasi ini adalah agama, iaitu agama yang syirik dan kufur mengikut pengertian Tauhid Rububiyah dan Tauhid Uluhiyah dan kalimah Laailaahaillallah. Seseorang Islam yang tidak bersedia untuk menerima realiti bahawa demokrasi ini adalah satu agama yang syirik dan kufur, iaitu kekufurannya itu adalah sama sahaja dari segi status dan kedudukannya dengan kekufuran agama Kristian dan agama-agama yang lain, sebenarnya ia sedang berada di dalam situasi yang amat serius – ia sedang mengalami kerosakan dalam pegangan dan amalan kalimah Laailaahaillallah yang mengeluarkan dirinya daripada agama Allah.

    Firman Allah : Yasin 74, 75
    Dan mereka menyembah Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah dengan harapan mereka diberi pertolongan.(Tetapi) Tuhan-tuhan itu tidak berkuasa menolong mereka , sedangkan merekalah tentera-tentera yang disediakan untuk mempertahankan Tuhan-tuhan itu .

    Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
    Inilah kemuncak kebodohan cara berfikir. Orang-orang yang menyembah pemerintah-pemerintah yang zalim dan sewenang-wenang pada hari ini tidak begitu jauh sifatnya daripada penyembah-penyembah berhala. Mereka merupakan bala tentera kepada pemerintah-pemerintah yang zalim itu. Merekalah yang mempertahankan keselamatan mereka dan melindungi kezaliman mereka dan dalam waktu yang sama mereka tunduk menyembah mereka.

    Huraian Saiyyid Qutb membolehkan kita untuk membuat rumusan bahawa PAS dan penyokong PAS yang mengamal dan mentaati demokrasi dan sistem politik demokrasi ini adalah disifatkan Allah sebagai TENTERA-TENTERA yang menjulang, memperkasa dan mempertahankan demokrasi, kerajaan demokrasi berserta segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang bererti bahawa PAS turut menjulang, memperkasa dan mempertahankan KESYIRIKAN dan KEKUFURAN berserta dengan segala bentuk dan jenis kezaliman, penindasan dan kerosakan yang sedang beroperasi dan berkuatkuasa di dalam sistem politik demokrasi ini. Dalam konteks ini kita dapat menyaksikan bahawa PAS sememangnya sedang bergelumang di dalam kekufuran, kezaliman dan kefasikan yang amat dalam !

    Tiada pilihan yang lain yang lebih bijak dan baik bagi PAS melainkan ianya hendaklah segera dan tegas melenyapkan dirinya sebagai sebuah parti politik, ia hendaklah mengeluarkan dirinya daripada berjuang dan beroperasi di bawah sistem politik demokrasi ini dan ia hendaklah hanya berjuang melalui Metod Islam daripada Allah dan Rasul-Nya sahaja yang sudah tersedia wujud di dalam al-Quran, Sunnah dan Sirah. Sesebuah parti politik seperti PAS dan juga seseorang individu yang wujud dan menjalani kehidupan di bawah sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur ini akan hanya dapat memelihara dan mempertahankan kesempurnaan pegangan dan amalan kalimah Laailaahaillallah dengan cara mengamalkan segala sikap, tindakan dan amalan seperti mana yang dikenalpastikan di sini :

    1. Memahami, menyedari dan meyakini kesyirikan dan kekufuran demokrasi;

    2. Tidak mengambil bahagian dan mengamalkan sistem politik demokrasi;

    3. Memisah, memencil dan mengasingkan diri daripada demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala proses politik demokrasi;

    4. Tidak meredhai dan menyetujui demokrasi dan kerajaan demokrasi serta membencinya;

    5. Tidak menghalal dan membolehkan amalan demokrasi dan sistem politik demokrasi;

    6. Mengisytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi dan perintah Allah untuk menghancurkannya untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah Negara Islam;

    7. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi ;

    8. Mengamalkan sikap tanpa kompromi dan berkonfrantasi dengan kerajaan demokrasi sehingga ia mengalami kehancuran;

    9. Tidak bersikap “neutral” dan berkecuali terhadap kerajaan demokrasi;

    10. Membentuk dan menyertai satu Pergerakan Islam untuk menentang dan menjatuhkan kerajaan demokrasi dan untuk memperjuangkan Islam melalui Metod Islam supaya ia muncul sebagai satu agama yang berkuasa dan memerintah dengan menguatkuasakan segala undang-undang dan sistem hidup daripada Allah.

    Inilah jalan Laailaahaillallah dan inilah sahaja jalan dan cara bagi PAS untuk menyelamatkan dirinya dan para pengikutnya daripada terlibat secara langsung dengan kesyirikan dan kekufuran. Perjuangan cara PAS melalui amalan sistem politik demokrasi ini, daripada perspektif kalimah Laailaahaillallah, adalah cara dan jalan yang syirik dan kufur yang mengeluarkannya daripada agama Allah.

    PAS mengiktiraf demokrasi ini sebagai agama yang syirik dan kufur, namun PAS memboleh dan menghalalkan amalannya itu di atas prinsip MASLAHAH, khususnya dengan bersandarkan kepada falsafah “matlamat menghalalkan cara”. Ini adalah sikap dan perbuatan yang merosakkan Laailaahaillallah dan yang mengeluarkan PAS daripada agama Allah, kerana :

    1. Tidak ada IJTIHAD dan MASLAHAH dalam masalah AQIDAH;

    2. Falsafah “matlamat menghalalkan cara” tidak dapat diterima oleh Islam kerana ianya adalah falsafah Barat dan cara pemikiran Barat yang syirik dan kufur yang dikembangkan oleh Machiavelli;

    3. Matlamat perjuangan adalah daripada Laailaahaillallah dan cara perjuangan adalah juga daripada Laailaahaillallah – matlamat perjuangan dan cara perjuangan adalah daripada sumber yang satu dan sama, iaitu daripada Laailaahaillallah, sedangkan cara perjuangan melaui proses dan jalan demokrasi adalah berkontradiksi dengan Laailaahaillallah.

    Demokrasi ini adalah satu AGAMA kerana ianya adalah terdiri daripada AQIDAH DEMOKRASI, SYARIAT DEMOKRASI DAN AKHLAK DEMOKRASINYA yang tersendiri yang didasarkan kepada Rububiyah dan Uluhiyah Manusia, yang menolak dan mengingkari Rububiyah dan Uluhiyah Allah dan kalimah Laailaahaillallah, iaitu ianya adalah agama yang syirik dan kufur di sisi Laailaahaillallah.

  9. abuadil
    Oktober 2, 2009 at 11:36 pm

    pendapat asysyahid syed qutb adalah tidak salah secara umumnya, tetapi banyak disalah tafsirkan. salim bahsanawi cukup cantik membetulkan kesilapan setengah kalangan tentang fikrah maalim fittariq. antara nya idea tentang mufasolah dan masyarakat jahiliyyah menurut syed qutb. kesilapan tafsiran inilah melahirkan fikrah takfir di mesir dan alhamdulillah pimpinan ikhwan diketuai syeikh omar telah berjaya menarik semula sebahagian besar belia2 ikhwan yang terlibat dengan jamaah islamiyyah kedalam ikhwan. ambe sendiri kurang selesa apabila qorodhowi menyebut bahawa tulisan syed qutb telah mendorong kearah fikrah takfir, walaupun ianya tak dapat dinafikan.
    cubalah baca tulisan2 qorodhawi dan syeikh arrosyid misalnya yang menyentuh persoalan ini.
    persoalan takfir menjadi salah satu usul (sawabit) dari usul dua puluh.
    soal demokrasi, kita hanya menerima proses mendapatkan kuasa, bukan beriman sebagai ideologi!!

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: